Колкото повече сайтове сложат връзки към вашия сайт, толкова по-висок ще бъде рейтинга на сайта ви и толкова по-напред ще се показва неговия адрес в резултатите, връщани от търсещите машини при търсене от страна на юзерите. Наличието на „външни“ връзки, т.е. на линкове от други сайтове към вашия сайт е абсолютно необходимо условие, за да бъде страницата ви индексирана и показвана в резултатите на търсачките.

Това правило важи в общия случай, но има една подробност, която трябва да се имат предвид.

В треската за „трупане“ на колкото се може повече връзки към сайта мнозина собственици на сайтове, уеб мастери и девелопери действат безогледно, като разменят връзки с всевъзможни сайтове, включително и с такива, връзките към които не са от полза за рекламирания сайт.

Гугъл има сложен алгоритъм от над 100 критерия по които класира сайтовете. Един от критериите е към кого даден сайт е пуснал връзка. Идеята е, че тези връзки са под контрола на уеб мастера (собственика) на сайта, от който е пусната връзката. Ако връзка е сложена към ban-нат от търсачката сайт или към сайт с лош имидж, това се отразява негативно и на страницата, от която е пусната връзката. Препоръчително е да се разменят връзки само със сайтове с релативно съдържание и с добър search engine рейтинг.

Номер 1 сред „SEO хватките“ е просто добре написаното, полезно и богато на ключови думи и фрази текстово съдържание на страницата. Това ще улесни намирането на сайта чрез търсещите машини и ще подтикне много хора да сложат линкове към него дори и без специално да ги молите за това или да разменяте връзки.

Номер 2 в SEO е текстовото съдържание на хипервръзките (и описанието на графиките в атрибута alt при графичните линкове), които водят към вашия сайт.

Ако другите сайтове слагат банер-връзки към вашата страница е препоръчително графиките да имат описание с основните ключови думи в атрибута alt на тага img.

Ако връзките към вашия сайт са текстови е препоръчително в текста да не се слага името на сайта или компанията, освен ако самите тези названия не съдържат в себе си основните ключови думи. В останалите случаи е много по-добре вместо някакво име да се сложи богат на ключови думи текст във вид на хипервръзка.