Ще бъде необходимо да отделите известно време, за да определите най-подходящото име за вашия електронен бизнес. Тъй като става дума за бизнес в интернет е силно препоръчително названието на бизнеса да бъде и ваше домейн име.

По въпроса за избора на най-подходящ домейн може да прочетете материалите в папките Избор на домейн и Избор на домейн когато желаното име е заето.

При названията на електронните бизнеси се открояват два типа наименования: домейни с ключови думи и brand-имена.

Домейн, съдържащ ключовите думи за съответния бизнес, е разумен и практичен избор, тъй като още с прочитането или чуването на домейна потребителите са наясно какво могат да очакват при посещение на уеб сайта. Такъв домейн има донякъде значение и за SEO (Search Engine Optimization) стратегията, тъй като търсещите машини работят именно чрез търсене по ключови думи. Хипервръзките сочещи към сайта от други страници обикновено съдържат като текст самия уеб адрес на сайта и ако този адрес съдържа съответните ключови думи, това също се отразява положително на ранга на страницата в интернет.

Разбира се за всеки бизнес най-добрия вариант би бил някой от т.нар. generic-домейн имена – например за една агенция за недвижими имоти перфектните варианти са RealEstate.com или Property.com, за един туроператор – Touroperator.com или TravelAgency.com и т.н. Проблема е, че generic-домейните от всички категории са изкупени отдавна и затова е необходимо да се прояви креативност и въображение, за да се измисли и регистрира друг подходящ за целта домейн.

От друга страна т.нар. brand-домейни представляват имена, които в много случаи нямат нищо общо с ключовите думи за съответния бизнес – това могат да бъдат странни, забавни или новоизмислени думи, но за сметка на това те обикновено са по-къси, по-звучни и имат за цел да провокират емоционално потребителя, да „жигосат белег“ в паметта му, така че след време той да започне да свързва наименованието на компанията с предлаганите от нея продукти.

Има огромно количество примери за подобни успешни наименования както в мрежата, така и отпреди ерата на интернет. Например „xerox“ е новоизмислена дума, която не съществува в нито един език в света, но с течение на времето се е наложила в речта, като в някои езици дори е заменила названието „фотокопирна машина“ (каквото всъщност представлява продукта). Идеята за названието идва от гръцката дума „xer“ (сух), тъй като продукта представлява машина за сухо копиране.

Компанията Adidas е получила названието си от съчетаниете на първите три букви на имената на основателя й Adolf (Adi) Dassler.

В интернет думата monster (чудовище) вече е синоним на „електронна трудова борса“, тъй като най-успешния сайт за предлагане и търсене  на работа се помещава на адрес Monster.com

Търсачката Lycos.com е получила името си от един вид паяци, чието пълно название е Lycosidae.

Името на най-известната директория Yahoo звучи като възклицание, но всъщност е дума, измислена от Джонатан Суифт и използвана в книгата му „Пътешествията на Гъливер“. Според замисъла на Суифт тя означава неприветлива, мърлява и отблъскваща персона и е харесана от създателите на Yahoo, тъй като те самите шеговите са се описвали като „яхувци“.

„Google“ също е несъществуваща в езиците дума, създадена на основата на думата „googol“, която служи за название на число със сто нули след единицата (10 на стотна степен).

Всички тези странни, забавни или щури наименования в момента служат за имена на някои от най-успешните продукти в света и на мощни мултимилиардни корпорации. Съмнително е дали Google щеше да има същия успех ако се помещаваше на адрес BestSearchEngine.com и дали Xerox щяха постигнат същите резултати ако продукта се наричаше „Dry Photocopy Machine“.

Всичко това не означава, че keyword-домейните са лоши или че не съществуват много успешни електронни бизнеси, които ползват имено такива домейни. То означава само, че ако наистина сте решили да започнете сериозен бизнес в интернет трябва добре да обмислите и възможността за наименование, което да ви отличава от всички подобни бизнеси и което би могло да стане ваша търговска марка.

Много добър вариант е също ако успеете във вашето brand-наименование да включите основната си ключова дума, подобно на името Neopets.com – домейн на най-популярния сайт за виртуални домашни любимци.

Трябва да се има предвид, че един сайт, чиито домейн е съставен от ключови думи, ще бъде по-лесен за развиване и популяризиране. Сайт с brand-домейн ще изисква повече време, усилия и средства за популяризиране, но след това е възможно да донесе повече дивиденти, т.е. евентуално ще ви се наложи по-дълго и с повече усилия да работите за сайта и названието му, но след това може да очаквате, че те по-качествено ще работят за вас.