Успешното развитие на един уеб сайт, съответно на електронния бизнес, който той представлява, зависи от множество фактори. Силно препоръчително е домейна (името на страницата) да бъде къс, стегнат и мнемоничен; навигацията (връзките към страниците от сайта) да бъде опростена и лесна за ползване; цветовете да бъдат подбрани с вкус и да не натоварват зрението; кода да бъде написан грамотно и т.н.

Има обаче един основен фактор, без който всички останали са почти напълно безполезни и това е съдържанието на страница. Това звучи сякаш се разбира от самосебе си, но изглежда не е точно така, защото много уеб дизайнери и собственици на сайтове продължават да наблягат на красивия външен вид, валидирането на кода и т.н., оставяйки съдържанието като че ли малко встрани. Затова трябва да се подчертае още веднъж значението на съдържанието на страницата. Можем да перифразираме думите на Наполеон, че за водене на война са нужни три неща – пари, пари и пари, като кажем, че за успеха на един сайт са нужни три неща – съдържание, съдържание и съдържание.

В интернет има достатъчно примери, които показват значението на съдържанието за популярността на един уеб сайт и предимството на този фактор пред останалите фактори. Ето един такъв конкретен пример:

От няколко години в интернет съществува сайта https://gksoft.com и ако го отворите, ще видите, че началната му страница е съвсем празна – там няма нито текст, нито лого и нито една връзка към вътрешните страници на сайта, макар че вътрешни страници има. Не можете да отворите вътрешните страници освен ако не ги потърсите през някаква търсачка.

Страниците на този сайт съдържат най-просто съставени списъци с официалните правителствени сайтове на всяка една държава в света, т.е. сайтовете на министерства, парламенти, президенти и др. подобни страници, подредени по държави. При това тези списъци не са обновявани от години.

Проверка в Alexa.com показва, че този сайт неизменно се намира или сред първите 100 000 най-посещавани сайтове в интернет или много близо до топ 100 000, изпреварвайки по генериран трафик много бизнес сайтове на солидни компании.

Този пример ясно показва, че нито домейн името, нито логото, нито добрия външен вид и пр. са най-важни за посетителите на страницата. Сайта gksoft е посещаван просто защото съдържа подбрана информация, която изглежда е полезна и търсена от много потребители в мрежата. Съответно по същата причина много страници са сложили хипервръзки към него, което е от голямо значение за мястото, на което ще бъде показан сайта при търсене по ключови думи в Google. Колкото повече връзки има към дадена страница, толкова по-напред се показва тя в резултатите от търсенето.

Всичко това не означава, че изброените по-горе фактори нямат значение за успеха на един сайт, а че тези фактори са второстепенни, когато става дума за привличането на трафик и популяризирането на сайта, от което зависи успеха на практически всеки интернет бизнес.