Домейните от високо ниво .com, .net и .org са най-старите пуснати в продажба домейни. Първият домейн в света е купен на 15 март 1985 година – това е symbolics.com. След това са били нужни 15 месеца, за да бъдат купени първите 100 домейна. От 1990 година насам домейните в областите .com, .net и .org се изкупуват масово и затова най-много сайтове използват някой от тях.

Почти всички маркетингови специалисти са на мнение, че домейнът от високо ниво .com ще остане завинаги Номер 1 като избор на име за комерсиален сайт. Това са и най-скъпо продаваните домейни по световните домейн-аукциони. Com е съкращение от английската дума commercial и е най-използваният от всички домейни от високо ниво – до момента са изкупени над 100 милиона .com домейна. На .com домейни има изградени не само комерсиални, но също и множество лични страници.

Специалистите съветват при изграждане на комерсиален уеб сайт да се ползва именно com домейн, дори свободният вариант на име на .com да е по-дълъг и изобщо „по-некачествен“ от свободните варианти, особено на .biz и .info, които са пуснати по-късно за пробажба. Това разбира се не винаги е вярно. Ако ви попадне свободен домейн от типа eShop.biz, iBusiness.info или друг подобен – не се колебайте да го регистрирате, независимо от съветите на специалистите.

Следващият по значимост домейн е .net. Това е единственият домейн от високо ниво, който представлява цяла дума – „net“ означава „мрежа“ на английски, докато всички други домейни от високо ниво са съкращения от някаква дума. Първоначалната идея е била .net домейните да се използват от интернет доставчиците и други компании, чийто бизнес е свързан с мрежата. В момента този домейн се ползва масово, тъй като е подходящ за всякакви приложения, купуват го всякакви работещи в глобалната мрежа компании, като в някои случаи е дори по-предпочитан от .com.

.org се използва обикновено от организации („org“ е съкращение от Organization), но тъй като е пуснат за масова продажба, може да бъде купуван от физически или юридически лица без оглед на тяхната дейност.

.biz и .info се появиха на пазара за домейни през 2001 година и са все още са недооценени от много специалисти. Въпреки това те започнаха да се налагат в интернет – вече има над 2 милиона домейн имена с разширение .biz, които са предпочитани за бизнес-сайтовете.

Домейните .info са перфектни за информационни сайтове. Те също започнаха да се приемат добре в Интернет. Например, преди време домейнът NewYork.Info беше продаден за 25 000 щатски долара.

Ако трябва да изберете име на бизнес-сайт, с който да представяте своята фирма или сайт за някаква форма на електронен бизнес, първо проверете най-различните удовлетворяващи изискванията ви варианти на .com. Ако са налице само прекалено дълги и „тромави“ имена с 3 думи, повече от 2 тирета и т.н., тогава открийте и регистрирайте вашия домейн на .net, .biz или .info и няма да съжалявате.