Вероятно много пъти сте чували всеизвестния факт, че всяка солидна фирма разполага със своя собствена фирмена страница, която обикновено се помещава под фирмения домейн. Освен че е въпрос на престиж и авторитет фирмата да поддържа собствен сайт и да контактува на имейли със собствения си домейн, фирмената страница също е и най-евтиния и достъпен начин за реклама и привличане на нови клиенти. Обикновено когато един интернет потребител се интересува от продуктите и услугите на дадена фирма, чието име му е известно, той проверява за уеб страница на фирмата като търси в търсещите машини по ключовите думи име на фирмата, продукти или дейност, например „Астреум 2002 пластмасова дограма“. Ако фирма Астреум2002, изработваща пластмасова дограма, разполага с фирмена страница, при такова търсене тя ще се появи сред първите резултати в търсачките. Или дори е възможно потребителя директно да опита да изпише името на фирмата във вид на домейн: astreum2002.com, като предполага, че така може да попадне на фирмената страница. При всички случаи – чрез директно изписване на името като домейн или чрез търсене през български и световни търсачки, потребителя ще открие страницата, а по този начин ще получи пълна информация за продуктите и услугите на фирмата, цени, срокове за изпълнение и доставка, допълнителни услуги, фирмени телефони, имейли и адрес и всякаква друга информация, която фирмата е сметнала за необходимо да предостави в страницата си. Ако даден потребител търси само по ключови думи без да включва името на фирмата в търсенето, фирмената страница отново ще се покаже в резултатите на търсачките, но в този случай позицията на която ще се появи страницата зависи до каква степен е развит сайта и какъв е неговия рейтинг сред останалите сайтове на подобна тематика. Колкото по-висок е рейтинга на сайта толкова по-напред ще бъде показан той в резултатите на търсачките. По въпросите за рекламирането и оптимизирането на страниците може да прочетете повече материали в раздела Интернет маркетинг и SEO (Search Engine Optimization).

Ако една фирма е предоставила в сайта си информация за своята дейност, продукти, услуги и контактна информация, това разбира се е отличен начин за реклама, но в този случай фирмата все още не използва пълноценно възможностите на интернет. Практически всеки фирмен уеб сайт може да бъде превърнат в електронен бизнес, като по този начин фирмата може да изнесе част от дейността си в глобалната мрежа.

Един хотел би могъл да приема резервации на хотелски стаи онлайн. Ако например става дума за пицария, ресторант или заведение за бързо хранене, през фирмения сайт биха могли да се приемат поръчки от клиенти за доставка на храна по домовете. Всеки търговец или производител би могъл да продава каквито и да е стоки освен чрез реалните си складове и магазини също и през виртуалния си склад или
магазин, независимо дали става дума за луксозни и бутикови стоки или за стоки за всекидневна употреба. И в българския нет и в световен мащаб има отлично работещи електронни книжарници, електронни магазини за компютърни аксесоари, за GSM-ми, за дрехи, за всевъзможни инструменти, за произведения на изкуството и т.н. Всичко което ви e необходимо за целта е домейн, хостинг и подходящ софтуер, а след това – работа по развиването и рекламирането на страницата.